DAIM Semakin Mahal



Terpaksalah aku menerima hakikat sebenar. Ini kenyataan, ini realiti bukan fantasi. Ya, ia sekarang semakin berharga, nilainya tinggi tidak macam dahulu sekali. Aku terpaksa menghadapi kenyataan ini. Sedih aku dalam kekecewaan. Ia tak akan murah, ia akan, semakin dan terus mahal."Ya"




Baru-baru ini aku pergi ke salah sebuah kedai melayu yang banyak menjual coklat di Pulau Langkawi untuk menunaikan permintaan seseorang iaitu membeli coklat 'Daim dan Kisses'. Terkejut beruk aku bila mendapati harganya, masyaAllah, mahal giler.. huhu.. DAIM yang suatu ketika dulu harganya RM9,RM10,RM11,RM12,RM13,RM14(sekadar menyebut beberapa harga yang sempat aku membeli DAIM dengan harga tersebut) kini dah RM17.90. Tahun ini sahaja aku mendapati harganya sudah naik berkali-berkali, last aku membeli RM14.90. Kisses pula dah RM8.90. mungkin murah lagi. Mungkin harga nak buat coklat dah melambung tinggi serta kos penghantaran yang kian meningkat. Coklat di Langkawi dahn tidak murah lagi, mungkin murah sikit je dari tempat lain. Terimalah kenyataan ini.

6 comments:

Evi LoLyta said...

mus nk kirim ! haha

MUSTAQIM DARUS said...

huhu.. xde duit raye nk beli banyak2..huhu.. sedihnye..dh balik ganu dh..huhu..

sabir said...

ala ckp je la kedkut...kentut busuk kalau kedekut tau ha

A d'Z said...

rokok murah lg x?

MUSTAQIM DARUS said...

eleh sabir.. kentut hang busuk gak, tp bkn aku la yg cium.. de org bg tau.. hehe..
to A d'Z.. Rokok di langkawi murah dari tempat lain.. sebab bebas cukai..huhu..

Anonymous said...

huhu...