LIMA 09 dan AKU...


LIMA 09 baru sahaja melabuhkan tirainya bagi edisi 09. Sejak penganjuran LIMA dari 1991 hingga 2009 aku tidak pernah melepaskan peluang mengikuti penganjuran LIMA ini. Pernah sekali pada tahun 2003, semasa itu aku sedang mengambil peperiksaan PMR. Bayangkan jet-jet pejuang melintasi ruang udara Langkawi dengan bising yang teramat, aku yang di dalam dewan menjawab soalan, betapa tergugatnya iman aku ini. Fikiran melayang-layang asyik teringatkan LIMA dan LIMA. Ujian yang berat untuk aku lalui. Idea LIMA ini datangnya daripada TUN DR MAHATHIR, mantan PERDANA MENTERI MALAYSIA. Sejak zaman beliau sehingga sekarang LIMA ini semakin menarik dan pelbagai perubahan telah dilakukan oleh KEMENTERIAN PERTAHANAN MALAYSIA untuk menarik minat pelancong asing dan juga tempatan dan yang penting pelabur-pelabur. Bagi aku sebagai pengunjung setia serta peminat LIMA, aku mengharapkan program sebegini diteruskan diadakan di bumi LANGKAWI GEOPARK, sesuai dengan namanya serta keasliannya. Dengan ini aku sertakan beberapa keping gambar untuk tatapan pengunjung blog ini. Terima Kasih...

0 comments: